Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 25 November 2010

Masa bagai nyalaan api


Ni bukan gambar gua. Ni gambar anak kakak gua yang sulung. Nono cakap budak ni hensom! Ces! Gua dulu seusia dia lagi hensom!

Back to topic.

Serius gua rasa sekarang ni masa berlalu dengan cepat. Baru gua rasa semalam gua daftar masuk sekolah darjah satu. Sekarang ni dah nak kawen dan gua ni.

Lu orang tak rasa masa berlalu dengan cepat.?

Dan diriwayatkan dari Abu Hurairah pula, katanya : Telah bersabda Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

“Artinya : Tidak akan datang kiamat sehingga waktu semakin berdekatan , setahun seperti sebulan, sebulan seperti sejum’at, sejum’at seperti sehari, sehari seperti sejam, dan sejam terasa hanya sekejap”.

Memang ini salah satu tanda nak kiamat.

Gua pernah cakap dengan member gua. Member gua ni dah beruban la rambut dia. Gua asyik rasa terkejar-kejar je nak buat sesuatu. Dia kata jangan macam tu. Sebab makin kita rasa terkejar-kejar, makin cepat malaikat maut tu ikut.

Mula-mula gua fikir, nak mati anytime. Tapi mungkin pasal isu ketuaan kot. Makin kita rushing buat kerja, makin cepat kita dengan usia ketuaan.

Dulu gua selalu rasa, ala lambat lagi nak kahwen. Peh, masuk hari ni, cuma 29 hari saja gua nak kahwen. Haiyo.memang masa berlalu dengan cepat. Nanti kang, tak sedar-sedar rambut gua pula dah beruban. Banyak lagi ni gua nak buat.

Bila dah terasa tua ni, rindu time masa main galah panjang dulu.
Share:

17 comments:

Hazzy Ishak berkata...

tajuk memang macam tu ke? bangai?

sekejap je rasa kan, kita dah nak masuk tahun 2011.

Mak Su berkata...

entahlah... speechless

y@n@ M!B berkata...

29 hari lagi?? huhu mmg nebes...sy pn rasa x caya umo dah nk msk 25!!isk..dah kwen sok xleh manja² dgn mak dah..sob sob~ =_=

HonEyBuNNy berkata...

wah...xlma dah tu....ngeh3....

Mr feckry berkata...

alamak salah taip

Mr feckry berkata...

maksu:fuhhh

Mr feckry berkata...

yana:boleh je

Mr feckry berkata...

honey:seyes dah dekat

efa berkata...

dh nak abis thn 2010 dh pon..0o..no..thn menigkat..umo pon menigkat +_+ tidak hahaha

BeJeRd In-Da HoUsE berkata...

lepas ni jd bapak plak la kite...

Mr feckry berkata...

efa:umo lu meningkat berapa

Mr feckry berkata...

bejerd:sesame le kite

tia berkata...

kawen nnt jgn lupe jempot gua
hiks!


;)

Mr feckry berkata...

tia:no hal la

intanurulfateha berkata...

kejap je mase berlalu
umur pun makin meningkat >.<

Mr feckry berkata...

intan:kejap dan laju je

Anna Boleyn berkata...

tu arh rs cpt je ms brlalu. hmm~