Langkau ke kandungan utama

Semoga...


Gua tulis jiwang sikit ek..sikit je..

Cinta ada 3...

Yang pertama, cinta syaitan. Bertemu, kemudian berzina. Kemudian mengandung dan melahirkan anak sebelum nikah. Lepas itu baru nikah. Tapi lagi teruk kalau tak bernikah.

Yang kedua, cinta jin. Usha bagai nak rak seorang gadis tu. Tekel punya tekel, tak dapat-dapat. Lepas tu bomohkan awek tu sehingga dia terima untuk kawen.

Yang ketiga, cinta Allah. Bila mata bertentang mata, jatuh menusuk ke kalbu hati. Kemudian meminang gadis itu, lantas di terima dengan hati yang terbuka. Kemudian di ijab kabulkan dengan penuh tertib mengikut lunas agama. Dan ia kekal bahagia sehingga akhir hayat.

Itulah syurga cinta.

Satu masa dulu gua selalu menerima kad kahwin dari kengkawan. Bila terima je, gua buka, gua selit kat tepi pc meje keje gua. Setiap kali gua buka, nama orang lain. Tak pernah pula gua buka nama yang sama, contohnya nama laki sama, perempuan lain-lain. Maksud gua laki tu kawen dua la.

Tapi hari ni, gua memegang kad kahwin yang tertera nama gua sendiri. Gua terasa something. Something yang tak boleh diluahkan melalui kata-kata. Kalau boleh gua nak titiskan airmata. Air mata kegembiraan. Kerana apa gua perlu titiskan air mata? bukankah air mata seorang lelaki itu mahal.Gua ada sebab tersendiri.


Sebab, setiap hari gua doa begini, " ya Allah, jadikanlah nur hazwani bt hashim isteriku yang soleha." Dan doa ini tidak akan putus selagi gua masih bernafas.

Insya Allah gua akan edarkan kepada semua. Gua baru dapat semalam.

Ulasan

Anna Boleyn berkata…
insyaALLAH.

bro..nak jugak kad. lu wat majlis katne?? tehee~ muka tak malu ni. kuikui.
Mr feckry berkata…
anna:tak ada hal.nanti gua hantar kat lu. mesej alamat ek kat gua punya email.
Syida Shukor berkata…
ya allah , sukanyaaa tengok ! dah nak kahwen dah . tahniah ! semoga sentiasa dalam redhaNya ! (:
Mr feckry berkata…
syida :thanks
hamzah ian berkata…
wa. harap2 doa makbul la..
Anna Boleyn berkata…
eheh nanti den emel. nak makan dok sebelah pengantin eyy. haha
b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata…
salam
kawen jugak lu akhirnya..waingat lu..errr ..semoga berbahgia dan dipanjangkan jadaoh di murahkan rezeki dan rajin rajin buat anak


p/s tah berapa kali aku sambut ulang tahun yang ke19
har har har
Mr feckry berkata…
hamzah:lu memang....
tieha ismail berkata…
wahhh....tacing plak rase...sweet !
Mr feckry berkata…
anna:tak ade hal..bole sangat
Mr feckry berkata…
brutal:lu ingat wa....tuuuttt ke..?
Mr feckry berkata…
tieha:gua tacing gak
Mr feckry berkata…
ayut:ko nak bagi peti ais kan
ardinihumaira berkata…
amin...
semoga nono menjadi isteri yang solehah dan ibu mithali...


:) tahniah!
Mr feckry berkata…
ardhini:thanks
Fida Faizal berkata…
salam. wah . nak juga datang kalau berkesempatan. persoalannya , di jemputkah saya ? hik3
Mr feckry berkata…
fida:gua mesti jemput punya..
Xpenah bercinta. Erkkkkkkkkk
::cdot the dot:: berkata…
gua tak pernah kecam lelaki menangis..

pada gua lelaki menangis tu macho..sbb lelaki pun ada perasaan...gua respek lelaki menangis..


slmt pengantin baru...
Mr feckry berkata…
miss lolly:iyola tu
Mr feckry berkata…
cdot:thank..lu banyak bgi wa advise
alinac lover berkata…
waaa.tahniah tahniah..

menjadi akhirnya..

smoga ke anak cucu ya
fatian athiea berkata…
wahh feckry..
dah nk kawen ye kmu...


aku tmpang bahagia..
sweet gitu..
mcm tharu pun ada aku bce:)


moga korang bhagia sampai akhir hayat:)
smpaikan salam gua kat bakal istri lu:))))
Mr feckry berkata…
alinac:thamks
Mr feckry berkata…
fatian:terima kasih
Wawaawwwa....jiwang betul!

Anyway, ini perkara biasa bagi bakal-bakal pengantin...ahaks!

Hye...Selamat Hari Raya Haji!
maisyara Pot! Pot! berkata…
dah nak kawen? i want be ur flower girl, boleh? hekhekhek xDDD
HonEyBuNNy berkata…
wah..tahniah...semoga bahagia...
J.M.R berkata…
tahniah bro...teruskn berdoa utk yg terbaek..:-)
annfrendly berkata…
bagusnye...
semoga semuanya berjalan dengan lancar.. dah nak dekat dah ni :)
jage kesihatan & diri/nono bebaik.
tia berkata…
wahhh! da nak kawen!
beshnnyeeee! :))

semoga kekal hingga akhir hayat.
amin!
POSH76 berkata…
wah!!! nak kawen daa...tahniah!!!

Catatan popular daripada blog ini

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…