Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 9 Ogos 2011

Masalah berat ni

Sehari due ni gua teraweh tune ngantuk saje.

Kengkadang tu, lepas sembahyang isyak kan imam baca doa, wa tadah tangan sampai terlelap. Bila bilal jerit assolatu tarawih baru wa terjaga. Semalam pun lebih kurang. Masa tahiyat akhir solat isya' wa dah habis baca tahyiyat, kepala wa dah goyang dah macam nak terlelap.

Lepas imam bagin salam wa terus bangun ambil wuduk. Semalam je masa taraweh, wa amik wuduk sampai 3 kali.

Macam mana ek nak bagi tak ngantuk. Wa kena cari fomula berbuka yang tak buatkan wa rasa segar masa teraweh. Susah nak khusyuk kalau ngantuk.

Kata orang minum air suam masa bebuka. Nak try  la.
Share:

11 comments:

alinac lover berkata...

adeh,ngntok tu yg xthan tu...

✿....rossa alina....✿ berkata...

ape kate jangan buka banyak²..kalo perut penuh,tambah ngan badan letih mase kerja,tu yg ngantuk tu..buka sekadar isi perut dulu pastu lepas teraweh baru makan banyak2..hehehehe..

tak tau la btol ke x..ni main gtau je..kekekeke.. ;p

ridhuan berkata...

Zul ang balun buka banyak mana? kalo aku buka skit2 ja..bagi alas perut...tapi kalo aku makan banyak memang mengantok menghantui aku sepanjang tarawih...betul kata rossa alina tu....lepas tarawih balun banyak2...huhuhu...

enyheartsdiamond berkata...

mungkin lu kena bersenam selepas maghrib & berbuka sememntara tunggu isyak :)

YanaMIB berkata...

ko berbuka minum air sejuk ke?? mmg la bdn lemah, mengah..amlkan berbuka minum air panas..baik juga utk kesihatan.. =)

Amirah Suhana berkata...

kenyang sangat kottt ,hehehe

embun d tengah malam berkata...

benda minyak wat ngantuk juga ais

ILA HonEyBuNNy berkata...

makan kenyang sangat kot sampai mengantuk...hehe

buka mata luas2...ahhah

Nazatul shima berkata...

hmmm... cube plak mnum 100 plus..hehe..jadik x..

paai berkata...

bagi sesiapa yg nak turun berat bdn or naik berat bdn serta nak hilangkan sebarang penyakit yg membataskan kehidupan anda spt resdung, migrain,sembelit, darah tinggi, kncing manis, jantung,masalah keletihan dll ,sila hubungi sy.makanan nutrisi yg bagus untuk kesihatan.sihat & bertenaga terutama di bulan ramadhan.

fatin @ paai-0134379852
iefa305@yahoo.com or
inbox me..

annfrendly berkata...

ubat ngantuk.. minum jus buah kot.. err.. boleh pakai ke petua ni? err tak pasti.. huhu :D