Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cantiknya kau, siap tuan kau ye?

ni bukan kuliyah kat opis gua
Semalam ade kuliyah kat surau opis gua...kehadiran ramai, entah sape wa tak kenal..sebab jisim dorang semua lain dari gua.

Ah tak penting, sebab setiap majlis ilmu depa mesti datang Syayyaroh kan name mereka.

Satu info menarik perhatian gua adalah, bila amalan kita akan di bawa naik ke langit? Lu orang tau? Gua pun tak tahu, Ustaz semalam cakap, amalan kita di bawa naik ke langit setiap hari waktu asar. Makna katanya, andai kita solat subuh, pastu buat dhuha, pastu baca quran, pastu solat zohor, pastu dengan sengaja kita tinggal solat asar, hancus la , sia-sia je ape yang kita buat. Kata Ustaz tu. Gua share je.

Setiap solat akan di bawa ke naik ke langit. Macam yang kita tau kat langit kan ade malaikat penjaga, malaikat tu akan tanya," cantiknya kau solat, siapakah tuan kamu?"

Solat akan jawab," tuan itu si polan bin polan, semoga Allah memberi rahmat pada dia.

Tapi kalau solat kita lagi 5 minit habis waktu, bila di tanya malaikat, solat tu akan jawab, " tuan itu si polan bin si polan, semoga Allah melaknat dia."

Hah camne tu? Solat laknat kita dulu, belum Allah lagi. Nauzzubillah..

Gua bukan nak tunjuk alim dan warak, cuma sekadar nak share ape yang gua dengau semalam, semoga gua dan luorang peroleh pengjaran..

1 buah fikiran!!!:

takkan org alim je blh kongsi ilmu.. ye tak?? Apapun gud info.. sy pn bila masa yg solat kita akan di angkat langit pd waktu asar.