Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kena doa pada Allah kalau nak dapat ikhlas tu


Memang susah nak dapat ikhlas tu. Benda yang tak boleh nak di buat-buat. Kalau main buat-buat , memang nampak kekok dan cam menipu diri sendiri.

Ikhlas dan istiqomah..

Rasulullah s.aw. beruban rambut bila mendengar perkataan istiqomah..

Last week , aku hadir juga ke Ijtimak Darussyifa' 25 tahun. Akhirnya. Sumpah, pada mula amat berat. Betul kata Ustaz Harun, yang dapat datang ni memang bukan calang-calang. Sebab banyak komitmen yang kena di tinggalkan.

Aku hadir yang slot Ustaz Harun dan Masjlis zikir.

Masa nak habis Ijtimak tu, aku tengok betul-betul Ustaz harun, hebat dia ni. Ijtimak Dasussyifa' ini adalah kejayaan gemilang bagi dia dan anak muridnya. Masih terkenang Ustaz cakap pasal ikhlas. Amat di tekankan , buat kerja dakwah ni sematkan betul-betul untuk Allah. Yup, buat hanya untuk Allah. Jangan di kejar balasan dunia.

Satu benda yang amat penting malam tu, sanad fatihah. Mulanya aku tak pikir sangat, rupanya, bila tengok sanad fatiha tu, susur galur yang di ambil dari Ustaz Harun sampai ke Rasulullah s.a.w. Terasa beruntungnya diri ni.

Dalam hati kuat sangat, bercita-cita nak jadi macam Ustaz Harun. Semoga Allah makbulkan.


Hampir mencecah 2000 peserta yang datang..kata Ustaz Harun, selain dari Muktamar Pas, hanya Ijtimak Darussyifa' je yang nampak lautan putih.


                                                                     Doa seorang guru...


Majlis Zikir terbesar pernah aku sertai...


Sempat lagi..

Semoga Allah temukan aku lagi dengan majlis seperti ini. Rasa diri ni tak layak untuk bersama mereka yang bergelar murid seorang yang zuhud.. Hidup ini umpama mendaki bukit, jangan di bawa beban yang berat untuk sampai ke puncak. Jika dibawa, perlu ada kekuatan, baru sampai ke puncak..antara nasihat usta harun..

Segala puji bagi Allah..

0 buah fikiran!!!: