Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Syukur kah?


Kengkadang kita jeles tengok orang kaya dengan harta. Mana tidaknya, kita tengok apa yang mereka nak semua mereka boleh dapat.

Dan ia sangat memperngaruhi orang yang tak kaya untuk kejar kekayaan.

Masih teringat lagi kata rasulullah s.a.w yang aku lupa akan perawinya supaya kita perlu sentiasa tengok orang yang lebih kekurang dari kita supaya kita sentiasa bersyukur akan setiap pemberian Allah. Dalam Quran pun Allah sebut jika kita bersyukur Allah akan tambah.

Susah nak didik diri ni jadi suka syukur, sebab bila dapat je sesuatu kita heppy semacam, dan tak terlintas untuk fikir itu semua Allah beri.

Aku kena latih. Sebab banyak sangat Allah beri pada aku ni, tapi aku macam buat tak tahu je. Jahil rasanya dirini.

Allah, maafkan diri ini kerana selalu lupa untuk syukur pada-Mu . Harap sangat KAU sentiasa beri ingatan padaku untuk sentiasa bersyukur.



Dan (ingatlah) tatakala Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras".

0 buah fikiran!!!: