The ring


Apa ada pada cincin?

Sunnah Rasulullah s.a.w memakai cincin. Banyak boleh kita search tentang hadith berkenaan pakai cincin. Apatah lagi cincin yang macam kat atas ni.

Cincin yang direka mengikut design cincin rasulullah s.a.w.

Actually aku beli ni sebab 1 adalah tertarik. Memang ada yang kata  tak lawa dan payah nak bawa ke mana-mana. Tapi aku rasa sangat lawa. Sebab desingn ni Rasulullah s.a.w yang pakai. Ada sebab kenapa Rasulullah s.a.w pakai design yang macam ni. Boleh cari di mana-mana buku berkenaan sifat Rasulullah s.a.w contohnya Syamail Muhamadiah.

Ok. Aku minta beberapa pandangan ust yang berkonteporori tentang cincin ini.

Antaranya Imam Muda Hassan Adli.
27 March 23:26

Assalamualaikum ustaz. Saya ingin bertanyakan soalan. Apa hukum memakai cincin yg terukir muhammad rasul allah. Saya mendapat beberapa hadis berkenaan larangan. Tetapi ada ulama berkhilaf yg larangan itu cumu waktu zaman rasulullah s.a.w saja. Bole ust beri pendapat

28 March 12:29
W'salam wbt. Ulama' memakruhkan krn cincin tu akan slalu dibawa masuk dlm tandas dan tempat2 yg x baik.. Apapun tpulang pd kita nk ikut pandangan mana. Mmg ada khilaf di situ Wallahu a'lam

Ustaz Ikmal Zaidi.
27 March 15:43

Assalamualaikum ustaz. Saya ingin bertanyakan soalan. Apa hukum memakai cincin yg terukir muhammad rasul allah. Saya mendapat beberapa hadis berkenaan larangan. Tetapi ada ulama berkhilaf yg larangan itu cumu waktu zaman rasulullah s.a.w saja. Bole ust beri pendapat
Wslam...larangan itu sebab ia mnjdi cap mohor Nabi Saw...ada pun skrg x de masalah..skdr perhiasan.. tp kena jaga jgn bwk msk tandas....
Syukran ust


Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Oh mat Ganja

Flasher bodoh!