Ramai orang cerita pasal Man Utd kalah


Semalam kat ofis asyik cerita Man Utd kalah, paper pula sampai hampir satu surat khabar cerita pasal tu, tapi aku tertarik tentang cerita kes jenayah ragut yang semaikin banyak melanda di negara kita. Aku tak pelik mengapa kes ni banyak berlaku. Tidak kira di mana saje, pasti ade saje cerite ni. bodoh betul orang yang memilih untuk meragut.

Pernah juga kes ini berlaku di hadapan aku. taklah depan sangat, tapi aku ada jugala kat tempat tu, mase tu kat petaling street, peragut tu tak sempat lari dah kene belasah dengan orang ramai. Orang di ragut tu perempuan india. Tapi aku puji semangat masyarakat kita ni, mase tu semu kaum tolong. Orang yang mergut tu cine. Pakai punyelah smart. Macam budak hotel.

Orang ramai macam melpaskan kemarahan yang amat sangat sampai belasah cine tu separuh mati. Polis memang bagi orang awam belasah dulu, dah setel baru dorang heret naik kereta polis. Aku mengutuk orang yang melakukan jenayah ini. Aku sarankan pada kaum wanita sekrang, janganlah bawa handbag. Bahaya sangat lah!

Kalau dulu famous dengan paper spray, sekarang ni ape kate wanita di luar sana bawa gunting tajam disimpan di dalam poket. Sekurang-kurangnya boleh di jadikan senjata. Jenayah ragut ni bukan mat rempit saje yang terlibat. Orang yang buat kerje bodoh ni sebenarnya orang yang hanya pikir jalan singkat untuk dapat duit. Penagih dadah terutamanya.

Jadi kaum wanita ni, kene jage2. Jangan bawa handbeg, bawalah gunting tajam untuk di simpan dalam poket seluar.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Komik Hong Kong

Flasher bodoh!

Ada apa sama KEBAL