Menulis Bukan Kerna Nama

Rabu, 20 Mei 2009

Romapakan RM8.4j !



Hari ni tetibe aku baca kosmo. Berita yang paling menarik hari ni pasal romapan di cheras bernilai RM 8.4j. Yang menjadi persoalan di minda aku, di dalam van tu ada RM 10j. Tapi kenape mereka hanya ambil rm 8.4j?

Pelikkan, aku cuba cari sebab mengapa mereka tidak ambil kesemua wang itu. Lebih menghairankan, van keselamatan tu memang dah terjamin sistem keselamatannya. Tapi masih berjaya ditembusioleh mereka.

Apakah mereka sudah mengkaji tentang sistem van keselamatan itu ataupun memang ini perancangan orang dalam? Kalau ini hasil kajian mereka, memang aku tabik spring la diorang ni. memang macam dalam ocean eleven tu.

Tambah lagi, aku sedang memikirkan cara bagaimana mereka akan lepas dengan buruan polis. Aku harap mereka ni memang perompak yang sebenar. Bukan orang dalam, bukan berkaitan dengan orang politik atau pun orang kenamaan.

Aku lebih respect kalau mereka ini perompak yang giler punya hebat macam ocean eleven. Pastu sekerang ni cube bayangkan macamana dorangnak belanje duit tu denga tak dikesan oleh pihak berkuasa.

Banyak juga bende yang dorang kene pikrkan ni....amazing....


Share:

1 comments:

ayut berkata...

diorang tak cukup tangan le nak amik 10juta tu. Apsal ko nak belaja dengan dorang ker?