Karma


Best betul perkataan tu. Ape agaknye maksud karma tu ek. Orang selalu sebut tapi aku tak dapat makne sebenarnya. Mngkin pepatah ni sepandai-pandai tupai melompat akhirnya ke tanah jua adalh maknanye.

Kenapa orang dulu-dulu cipta perpatah tu ek...nak jadikan teladan?

Ade orang kate hidup ni umpama kapal yang berlayar, kalau tak terror kemudikan memang comfirm hanyut le jawabnye. Aku faham pasal karma, adalah takdir. Sebenarnya aku cuba mengelak untuk percaya pada takdir, sebab ape kite nak mesti dapat kalau kite usaha. So ape maknenye takdir.

Ketentuan illahi, ya tak boleh lawan kuasa tu. Pencipta seuluruh alam. Kadang-kadang kite terlupa dan malah cuba jadi sombong dan boongkak. Kononnye boleh lawan kuasa tuhan tapi tak tau sebnarnya lembik nak mampos.

Same lah aku, pernah aku rancang tapi aku lupe tuhan yang jadi penentu. Kalau melawan takdir memang takkan dapat.

hidup umpama roda. tapi biar la roda yang baik. Kita selalu takut diperhatika orang, tapi ade orang suka jadi perhatian. Kenapa kita tak sukadiperhatikan?

Privacy. Itulah jawapannya. Kita tak boleh lari dari itu semua.

Berat ape yang aku ngarut ni..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Abah cakap..

Flasher bodoh!

Komik Hong Kong