Menulis Bukan Kerna Nama

Jumaat, 7 Ogos 2009

semalam yang best

Denagan bangganya aku telah mengibarkan jalur gemilang sebanyak 7 keping di petition tempat aku. Bile orang lalu je semua tanye ," dah merdeka ke?" apelah dorang ni ka sekarang ni bula keerdekaan.

Ade plak yang tak perasan plak tuh.. so marilah kite mengibarkan jalur gemilang kita !


Semalam aku bercadang nak berbuka puase makan asam pedas. Muse pun ajak aku pergi pasar besar selangor. Pasar ni memang le dekat gile nga uma aku. Tapi haram aku tak pernah pergi. Mission kami adalah mencari ikan pari. Entah kenape tetibe aku boleh teringin nak makan asam pedas.

Muse masa memang ump la! licin siut...sayang aku tak dapat amek gambar asam pedas tu. Mane taknye siap je sume lauk azan dah berkemundang. Aku ape lagi, lantak la cepat-cepat.


Lepas dah pose seharian, makan sedap-sedap takkan lupe pla kepade yang Pemberi Rezeki. Terase bende ni tak pernah buat seumur hidup ku, aku pun penuhkan malam aku tadi dengan sambutan nifsyu sya'ban.

Harap-harap permulaan buku aku pada tahun permulaan yang baik. Sempat juga aku buat tahlil arwah, satu lagi yangak tak pernah buat sorang-sorang. Kalau majlis tahlil tu selalu la.

Jadual semalam adalah lain dari yang dalam tahun ni. Aku rase puas semalam. Mungki pada orang lain bende ni simple, bagi aku , aku dah berjaya mewarnai aktiviti dengan lain dari yang lain.

Habis je tahlil aku terus baring. Sedar-sedar dah pukul 6 pagi!
Share:

1 comments:

HLiza berkata...

berubah tu bagus..yg tak pernah dimulakan..