Gua lem-PUNK baru tau


Lu orang suka punk tak? Lu orang pernah join tak?

Gua nak tanya sikit pada lu orang. Nanti bila lu orang dah tua, mata lu orang boleh terima tak tengok anak-anak lu orang jadi begini?

Nape lu orang diam?

Ok, masa gua sekolah dulu, era punk memang tengah hot. Kengkawan gua pun ada join juga. Gua citer pasal punk ni bukan gua tolak tepi, hip-hop, skinhead dan yang segolong dengannya. Gua tak follow dorang. Tapi ada juga seluar Wu-Tank kat almari gua.

Gejala ni mulanya suka pada lagu. Lama-lama terikut dengan karektor icon punk tu. Lebih gua rasa nak tergelak pecah perut, ada juga bebudak yang mengagungkan knowledge yang dorang dok hafal hari2 pasal punk tu. Padahal bapa dia suruh hafal Al-Fatiha pun dorang tak buat.

Lu orang fikir macam mana?

Gua tanya lagi sekali, lu orang pernah terjebak tak? Lu orang sendiri saja tahu. Gua cuma nak sarankan, kalau lu orang pernah join, atau pernah tahu, kita bagi tau kat anak-anak bangsa kita sekarang ni supaya meludah kepada gejala haram ni.

Kita bagi tau adik-adik kita yang tengah sekolah tu, tak ada paedahnya ikut gejala ni. Merosakkan akhlak saja.

Ok, we talk about zina. Lu orang ada adik perempuan tak? Kalau tak maybe one day lu orang akan dapat anak perempuan. Macam kalau adik perempuan atau anak perempuan lu orang cakap kat lu orang, " saya mengandung," apa reaksi lu orang masa tu.

Gua cakap ni pasal gua sedih tengok di akhbar bayi di gonggong oleh seekor anjing. Ya, kita tak ada kaitan. Tapi gua guna blog gua untuk bagi tau lu orang, zaman mak bapa kita berita macam ni tak dengar pun.

Tapi zaman kita, hampir hari-hari terpampang dalam paper. Hari ni hari orang, esok hari kita mana tahu.

Gua bukan berlagak baik, atau mau story yang gua ni sangat alim. Gua macam lu orang juga, suka karaoke, pergi dating, tengok wayang. Tapi gua cuak juga sebab, one day gua akan ada anak. So mampukah anak gua lawan semua gejala ni?

Sama-sama kita fikir. Kalau dulu kita dah lalui, jom kita sedar balik. Pastu kita bagitau kat anak-anak bangsa kita sekarang. Mana tahu nanti nasihat kita ni pahalanya akan di bawa ke kubur.

Satu benda yang gua takut, " apa kita buat hari ni, anak kita akan tunjuk balik kat kita."
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

25 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin