Langkau ke kandungan utama

Israel laknatullah

Assalamualaikum,

Saya Mohd Zulfikri bin Abdul Jalil dengan ini mengutuk, menghina, dan mengecam sekeras-kerasnya serangan Israel ke atas kapal Malaysia dan pembantaian kejam sekian lama ke atas umat Islam di Pelestin.

Sekian.

Itu pendirian gua, pada gua kita bukan cukup mengecam, mengutuk, dan menghina. Kita perlu melawan kembali serangan Israel itu. Pasti lu orang tanya, " macam mana nak lawan. Kita tak kuat. Kita ni negara kecil.

Ok, kita negara kecil. Kita tak kuat. So apa mampu kita buat. Mulakan dengan doa , pohon untuk diberi keupayaan yang kuat untuk memboikot barangan Israel dan sekutu-sekutunya. setelah itu kita rakyat Malaysia dengan sepakat memboikot dengan benar-benar boikot barangan mereka. Ini kerana kita tahu kekuatan mereka adalah kerana ekonomi. Jadi kita boleh lumpuhkan ekonomi Israel dengan cara ini.

Setelah langkah ini di jalankan, kita perlu bawanya ke meja OIC (Organization Islamic Comference) kita ajukan langkah ini kepada semua negara-negara OIC.

Untuk pengetahuan lu orang, negara kita di pilih sebagai pengerusi organisasi in. Jadi Perdana Menteri kita atau wakilnya mempunyai suara lebih untuk menyuarakan ini. So, wakil Malaysia harus menggesa kesemua 56 negara OIC sepakat dengan benar-benar melakukan boikot ini.

Ada satu lagi saranan gua. Kita sedar misi Israel yang utama adalah menghancurkan Islam di muka bumi. Jadi kita tidak dapat mengelak akan perkataan PEPERANGAN.

Sebagai negara yang menpengerusikan OIC, kita boleh menyarankan supaya OIC menubuhkan satu pasukan tentera di bawah lambang OIC dimana setiap 56 negara perlu menghantar sejumlah anggota tentera lalu di gabungkan di bawah kumpulan OIC.

Pasukan ini perlu di jadikan barisan hadapan negara Islam. Jadi di sini kita boleh lihat kekuatan tentera umat islam ada kesepaduan.

Islam di pandang lemah oleh Israel dan sekutunya keran perpecahan. Namun mungkin lu orang tak tahu, sebenarnya perpecahan ini juga di rancang oleh yahudi Israel. Masih ingat bagai mana Islam berpecah di antara ahli sunnah dan juga Syiah? Itu juga sebenarnya konspirasi Yahudi.

Ayuh, jangan kita hanya berdiam. Kini rakyat malaysia sendiri sudah di terajang oleh mereka. Kapal kita juga telah di serang. Tunggu apa lagi? Gua Islam, luorang pun Islam . Takkan nak tengok saja.

Perlukah tunggu Malaysia terima nasib yang sama seperti Palestin?

Gua tinggalkan post ini dengan sekeping hadith Nabi s.a.w

'Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun merangkak di atas salji'. (Al-Hafiz Abu Naim)

Ulasan

Hazzy Ishak berkata…
Allah sentiasa melindungi orang yang tak berdosa dan teranaiya, moga mereka mendapat balasan yang secukupnya

terutama sekali PM Israel
alinac lover berkata…
sgt sedey dgn apa yg berlaku :(
Mr feckry berkata…
Hazzy:absaloutely
Mr feckry berkata…
alinac:kita doa pada allah
Mr feckry berkata…
misslolly:kita sama2 usaha
annfrendly berkata…
semoga Yahudi dapat dibinasakan dengan segera..
Mr feckry berkata…
ann:gua pun harap macm tu
W S R berkata…
Janganlah kita tunjuk bahawa negera islam ini suka pada keganasan..

kita gunakan kebijaksaan dan kuasa yang ada pada kita sebagai Khalifah Allah, doa dgn hati yang ikhlas semoga Allah mengampunkan dosa perbuatan mereka terhadap umat dan agama islam..

kita tak perlu berperang menggunakan senjata mahupun kekerasan tapi kita boleh berperang dengan mereka hanya menggunakn perang psikology..

Kene ingat, umat islam akhir zaman kita hari ini semakin bijak..

;-)
Mr feckry berkata…
WSR: sudah terukti hadith nabi bahawa sampai di satu tahap umat islam akan berperang demi Islam
akuvision berkata…
umat islam sekarang memang semakin bijak, tetapi berapa bilangan yang bijak dan berani. Memang lawan kekerasan itu kelembutan, tapi sampai satu tahap bila psikologi dan jalan perdamaian di perkotak - katikkan, jalan yang lebih ekstrem perlu di ambil.
aNiSa hANg tUaH berkata…
gua menci israel
Mak Su berkata…
maksu sokong Zul!
HonEyBuNNy berkata…
sokong!!! memmang LAKNAT n KEJAM!!
Mr feckry berkata…
akuvision:jika perang itu tidak perlu, mengapa Allah memrintah Nabi s.a.w berperang dengan quraisy?
Mr feckry berkata…
maksu:kita doakan Islam menang di dalam jihad
Mr feckry berkata…
anisah:gua memang benci
Mr feckry berkata…
honey:kita kutuk mereka sebanyak yang mungkin
::cdot the dot:: berkata…
allah maha besar...

gua doa melindungi semua umat islam..
Mr feckry berkata…
cdot:gua amin kan
enyheartsdiamond berkata…
meremang eny baca hadis tu :|

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…