Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 19 April 2011

Budak jadi gemuk, nasi lemak pula di salahkan

Kelakau la...ape kah dosa nasi lemak? Kesian dia. Sudah lah sedap nasi lemak tu. Kalu di banjiri dengan kari ayam, peh, memang mantap.

Kecoh la semalam nasi lemak nak di haramkan.

Malas ulas panjang pasal tu, ni patik pacal yang hina mau beri usul. Nak lahirkan modal insan siha dari sekolah. Apa kata, setiap budak yang nak masuk sekolah di nilai dari segi akedemik siap deangan pakej kecergasan sekali.

Misalnya macam ni.

Tak semestinya kelas yang pertama tu untuk pelajar yang pandai je. Tapi untuk masuk kelas yang pertama, pelajar tu mesti lepas ujian kecergasan dengan cemerlang dan juga ujian akedemik yang cemerlang. Jadi seimbang la budak tu. Payah tau nak dapat jadi macam tu. Tapi memang terbaik la kalau sekolah tu susun kelas macam tu.

Sebenarnya banyak sekolah sukan yang buat macam tu. Jadi, ape salahnya terapkan teori ni kat sekolah-sekolah lain.

Bebudak ni minat bersukan, lagi pun otak yang cergas boleh buat depa jadi lebih kreatif lagi.

Jadi, perlukah nasi lemak di anak tirikan atau disingkirkan dari menu bebudak sekolah? Susun la jadual menu makanan kantin. Ape payahnya.

Tapi dulu badan wa jadi gemuk sebab suka makan nasi lemak kuah kari banjir sebelum tido..hahaha..

Ni la pengawas yang selalu jaga kantin masa wa sekolah dulu...ces...!


Macam kenal je mamat ni..ni bukan mad zul ke?
Share:

4 comments:

HonEyBuNNy berkata...

hehe...kesian nasi lemak...mb nasi lemak badan pun berlemak...hiihihi

Nurul Ain berkata...

nasik yg mengandungkn lemak, perut & badan yg dpt nama

AyUT berkata...

blahla..gambar kau masa jadi budak gemuk tanak plak tunjuk

albirru berkata...

logik ke..nasi lemak hidangan lengkap ada sambal,timun,kekacang,ikan bilis & telur berebus lak..ntah makbapak bebudak ni bagi ayam setiap hari tu yg jadi ayam daging..hek hek