Menulis Bukan Kerna Nama

Sabtu, 30 April 2011

ko santau orang

Santau...

Ni memang ujud . Kalau ada yang kate, menatang ni ngarut, silakan tu hak lu. Tapi bila kena pada batang tengkok sendiri, gua cuma ucap takziah dah nasihat gua, baca la surah al-baqarah selagi termampu.

Perkataan santau ni adalah datang dari hasad dengki manusia. Mereka menggunakan  jin dan syaitan sebagai medium perkara ni. Betul, gua dah banyak kali dengar dan tengok dengan mata kepala sendiri. Cis, gua hina mereka yang suka buat macam pada orang lain. Memang hina doh.

Abah gua pernah terkena buatan orang hari tu, gua cakap satu je," tak apa la dorang nak buat abah. Kalau abah mati pun, tempat abah kat sana insyaallah syurga. Tapi orang yang buat abah ni, tunggu la balasan Allah.

Gua selalu bayangkan, kalau wa pandai santau, ada dua orang yang gua nak santau. Presiden Amerika dan Perdana Menteri Israel.

Tu dua je. Bagi sesiapa yang tengah suffer dek santau, sabar la. Banyakkan baca surah al-baqarah. Insya-Allah.
Share:

4 comments:

Ardini Humaira berkata...

perbuatan terkutuk.. semoga yang suka menyantau ornag ni insaf, amin...

Fiya Ahmad berkata...

a'ah eyk.. kenapa takde org nk santau 2 manusia zalim tu eyh?? hehe

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

tak baik menyantau orang even dia tu musuh Islam pun sbb dalam ajaran islam menegah perbuatan tersebut kerana menggunakan perantaraan jin & syaitan. apa yg sy faham tentang santau ni ada 2 jenis.. 1 santau tuju. santau ni memang di hantar oleh individu yg memang nak khianat kita. 2. santau angin.. dimana santau ni akan di lepaskan oleh pengamal ilmu santau secara rambang. sbb apa yg pernah sy dgr cerita pengamal santau ni stp tahun ada expired date santau dia tu, so dia kena buang kalau tak makan diri.yg jenis ni bkn di tujukan kat sesapa tp ikut nasib je santau yg di buang tersangkut kat sapa2. betul tak betul tak pasti. tp dr cerita orag2 tua la

HonEyBuNNy berkata...

takotnya..

macam2 orang sekarang kan...asal benci or dengki mesti santau2...

apapun...diorg akan terlepas d dunia..tapi tidak di akhirat..