Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 31 Mei 2011

Pelik ke puase hari selasa?

Alhamdulillah, dapat juga wa berpuasa untuk hari ni.

Hari selasa.

Ramai yang tanya wa tadi nape wa puasa hari selasa. Semalam kan isnin, tak pula puasa. Actually hari ni wa teman wife wa puasa. Dia puasa ganti. So wa puasa sunat je. Lagi pun wa buat takut-takut ada yang wa nazar tapi tak buat.

Penat gak hari ni wa puasa. May be sebab tengah hari gua workout kat gym kot. Ah, puasa wajib pun dulu wa selamba je workout. Kira mental dah biasa la.

Cam  ambil iktibar semangat Nabi Muhammad s.a.w masa peraang badar dulu.

Hari ni kat putrajaya ada  pasar malam. Wa cekau keuw teow goreng dengan ayam rangka. Air soya cincau. Kembong beb perut gua tadi. Nak buat camna, lapa sangat kan.

Bila lapa tadi , wa teringat. Ni sikit je yang wa rasa. Agak-agaknya camne la saudara islam kita kat palestin yang berjuang dalam keadaan lapar dan dahaga.
Share:

4 comments:

misz molecule berkata...

heheh..gua kempunan char kuey tiow..


tp xthu kt ne best!

Freaky berkata...

takde yang pelik pun.. mungkin sbb ni bukan bulan puasa kot. huhu

Sifat Seorang Lelaki

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
elok la puasa sama karan lu " kacau "pulak orang ygsedang puasa tu

solomolo berkata...

baeknye suami temankan isteri puasa...