Menulis Bukan Kerna Nama

Rabu, 15 Jun 2011

Pengharapan

Orang kata, budak-budak muda ni hati panas macam air teh yag panas kat mapley. Kalau sound mesti nak melenting.

Nak buat macam mana itu la anak muda, darahnya panas. Eleh, orang tua tu berdarah sejuk ke....?

Betul tak?

Pengharapan pada Allah dengan penuh berharap itu adalah ruqyah. Apa lagi kita nak harapkan kalau bukan pada-Nya. Berat macam mana pun masalah kita, kalau Allah berkehendak ia selesai, pasti selesai. Ia adalah pasti. Al-Quran adalah panduan. Pengharapan hidayah Allah adalah melalui Al-QUran.

Bayangkanlah, orang yang nak mati pun boleh tak jadi mati dengan hikmah al-quran. Inikan  pula kita yang gemuk akibat kekenyang duniawi.

Ingat Allah, ingat Al-Quran, jika yang bukan islam bertanya ,"  apa ada pada al-quran?"

Maka, kita berikan jawaban ini...


Mahfumnya: Dan Kami turunkan di atas (isi) al-Quran, sesuatu yang boleh menyembuhkan dan rahmat untuk orang-orang yang beriman.

Surah al-Isra':82).


Share:

7 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

manusia kan berdarah panas.. kekekekeke. Apapun tua mahupun muda kalau gagal kawan hati, nafsu & perasaan akan mudah panas
TERKINI :ANAK BUAT MAKSIAT, IBU DI BOGELKAN
TERKINI :DATO SITI NURHALIZA BELUM BAYAR HUTANG CIKGU SHIDA?
TERKINI :Apabila alat sulit lelaki menyentuh alat sulit wanita

cucu umie berkata...

tidak kire tua @ muda..masing-masing ad yg tidak boleh kawal emosi juga.. so, kalo rase nak marah tu ingt2lah yang maha kuase..

delarocha berkata...

ya, semuanya ada didalam alQuran, tapi berapa kerat sgt manusia yang memilihnya untuk dijadikan panduan?

YanaMIB berkata...

slalu dgr ayt tu kn..tp klu org tua cpt baran dasat jugak kan..huhu..ayt quran mmg penyejuk hati..kena sentiasa amalkan insyaAllah =)

Syida Shukor berkata...

Kadang kadang kan wonder dengan orang yang suka marah2 ni. Tak perasan kan orang lain terasa.

liyana berkata...

nice entry..
dari sekecil2 masalah shgga sebesar2 mslh..
penyelesaiannya mesti berpndukan Al-Qurankan..insyaALLAH

Redbloodsnow berkata...

nice entry bro. suka aku baca :)