Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 21 Jun 2011

Santapan d' raja


Yang bulat2 dalam dulang tu bukan cekodok la.

Ia merupakan makanan  tradisional orang terengganu. Selain daripada itu ada yang mengatakan ianya adalah menu untuk raja-raja saja. Jadi rakyat jelata tak nyempat la nak rasa. Ada juga yang mengelentonkan bahawa barang sesiapa yang masih berdara , jika makan benda ini akan menemui jodoh dengan putera raja yang lagi hensom dari prince william yang tak cukup rambut tu.

Nama pun kelentongkan. Ape benda ni? Lu orang pernah makan satahkan. Gua pun pelik mula-mula'in bini wa cakap ni satah goreng.

Sebelum ni wa pernah jumpa sata panggang je atau lebih dikenali'in satah panggang. Ha ni la satah goreng. Tak ada tau kat kl kotaraya metropolitan ni. Haha. Rasanya? enak sekali. Memang bagai di kata enaknya adalah seperti makanan santapan diraja.

Senang cakap lu orang pi la cari kat terengganu tu..
Share:

4 comments:

Melati berkata...

ha'aaah macam cekodok mula2 tengok tu...
satah goreng rupanya, satah tu yg macam otak-otak tu kan?

Mr feckry berkata...

melati:lain la

kechixx berkata...

sata goreng?x pernah pulak jumpa...nampak macam sodap jek;)

.fariza. berkata...

first time tengok.