Baru nak melangkah

Sebelum ape...meh layan doraemon final episode. Lu orang mesti pernah membesar dengan kartun doraemon kan? Kalau tak pernah makna katanya telah rugi satu sisipan memory kanak-kanak lu orang..

Jom usha dulu. Wa tak tau sape yang buat ni. Pasal Writer die kalau tak silap dah mati. Writer asal die Akira Torayama.


Bila wa layan clip dorameon ni wa rasa sayu. Pasal Time Paradox. Wa sebelum ni tak faham langsung. Nobita terlalu sayang pada doraemon sehingga dia bagai nak gile usaha nak pulihkan doraemon. Before ni mase doraemon hidup, nobita ni memang mangkuk gile. Lembab dan bodoh. Tapi hati baik, tetap senyum bile   di maki.

Pengajaran yang paling best bagi gua dalam doraemon ni adalah, perasaan yang tak boleh di gambarkan apabila kita berjaya menyelamatkan orang yang paling kita sayang.

Alangkah baiknya kalau kita jadi hamba yang apabila kita berdoa pada ALLAH, ya Allah sembuhkan ibu dan ayahku yang sedang menerima ujian -MU , lalu Allah sembuhkan. Kesembuhan itu dari Allah. Sakit itu juga dari Allah.

Tapi Allah masih KIV lagi doa itu. Sebab tu kita kene berusaha sedaya upaya supaya Allah makbulkan dan dengar rayuan kita.

Gua rasa gua sedang lalui time paradox la.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

5 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin