Header Ads

Rutin ahad


Selalunya bila weekend yang wa ade class, mesti rase cam kejap je.

Bangun awal, bertolak ke malacca sebelum subuh. Sebab kelas gua akan bermula pukul 8 a.m. Biasanya gua akan makesure pukul 5.10 a.m wa dah gerak dari Putrajaya.

Hari ni kelas cancel pula sebab tenaga pengajar dari bangi tak dapat hadir. Tapi pada gua itu semua tak mengapa, tanpa kuliyah pun gua tetap akan study.Tadi gua buat praktikal sebagai ganti kuliyah yang batal tu. Gua terpandang seorang pesakit di papah masuk oleh anaknya. Agaknya ayahnya kena stroke. Dalam kepala terus terimbas, satu tahun yang lepas, gua memapah abah gua untuk membuat rawatan di sini. Alhamdulillah, abah gua sudah 70% recover dari stroke.

Makin lama gua study dalam islamic medicine ni, makin mendalam minat gua. Mungkin terlalu kagum dengan kaedah pengaduan pada tuhan . 

Nikmat kesihatan tu tak boleh di beli dengan wang ringgit. Berapa banyak duit kita bayar kat hospital pun, belum tentu akan sembuh sakit kita. Tapi melalui kaedah islamic medicine, mengadu pada Allah, serta ikhtiar untuk sembuh, dan yakin akan kesembuhan itu dari Allah, adalah memberi 100% harapan untuk sembuh.Melalui islamic medicine style , kita usaha dan ikhtiar, sembuh atau tidak itu berserah pada Allah. Andai tak sembuh, kita puas hati , sebab Allah beri pahala dan hapuskan dosa sebagai balasan usaha yang kita buat.

Penat hari ni, hampir terlelap bawa atas motor tadi. Sampai terpaksa berhenti di petronas pedas linggi untuk lelapkan  mate kejap. 

Sekang ni cam dah tak menggila penulisan gua ek. Kalau dulu tulisan gua macam remaja yang gila-gila. Tapi sekarang ni, dah macam retua pula. Agaknya sebab hormon nak jadi bapa kot...haha...

kalau dapat bawa atas highway...pehhh
Geram je tengok roang bawa motor cam ni potong gua kat highway tadi...

1 ulasan

novanexus berkata...

macam menyesal tak daftar sekali dulu