Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

3 minggu




Sudah genap tiga minggu aku di Putarajaya. Aku mula biasa dengan keadaan di pejabatku. Makin hari makin sibuk. Lebih-lebih lagi hujung tahun ini. Bahagian aku perlu menyediakan kod-kod baru perakaunan untuk sistem perakauanan Malaysai. Aku pun turut terlibat sekali dalam kerja itu.
Inilah rupa bentuk pejabat aku. Sungguh indah tersergam. Kadang-kadang aku fikir beruntung juga aku bekerja di sini. Pemandangan semuanya cantik-cantik.
Hati kecilku berkata, "bagamana aku boleh bekerja di sini?"
Terlintas di fikiranku akan suatu peristiwa di mana ketika aku masih berlajar di kolej. Di dalam kelas pengajian sistem kewangan islam. Pensyarahku bertanya tentang masalah yang berkaitan akaun kepada kelas ku. Semua sepi.
Ketika itu, secara spontan aku menjawab dari berlakang. Pensyarah itupun bertanya, "siapa yang menjawab tu? Bakal akauntanlah dia." Semua di dalam kelas hanya tergelak.
Tetapi natijah yang terjadi pada diri aku sekarang mungkin dari kata pensyarah itu. Ustaz Marzuki.
Mungkin benar kata seorang guru adalah doa...

1 buah fikiran!!!:

Apa la yang nak takut

Kadang-kadang aku pelik dengan orang yang takut nak tidur seorang di dalam bilik. takut hantu ke, takut gelap ke aku pun tak tahu. Seingat aku last sekali aku takut tidur seorang masa sebelum abang aku kahwin.

Seoerang housemate aku yang takut hendak tidur seorang. Bayangkanlah umur 24 tapi takut nak tidur seorang. Mungkin anak manja. Tapi ada adik. Kalau takut tidaur seorang bukalah lampu. Kan terang. Kalau takut sunyi bukalah radio.

Apalah penakut punya orang.....

1 buah fikiran!!!:

Pemimpin Melayu hebat



Formula Mahathir bukti pemimpin Melayu hebat SHAH ALAM - Langkah Amerika Syarikat meniru formula ekonomi yang diperkenalkan Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menangani krisis kewangan serantau yang berlaku 11 tahun lepas membuktikan kehebatan kepimpinan Melayu diiktiraf dunia.


Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abdul Rahman berkata, formula ekonomi yang diperkenalkan bekas Perdana Menteri itu ternyata berjaya apabila Malaysia tidak meminjam daripada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) atau Bank Dunia sewaktu menangani krisis kewangan Asia pada 1997. Pada masa itu, Malaysia antara lain memperkenalkan mekanisme seperti penetapan tambatan ringgit kepada dolar Amerika, mengenakan kawalan pilihan tukaran mata wang asing serta tidak memperdagangkan ringgit di peringkat antarabangsa sehingga membolehkan negara bertahan dan seterusnya pulih daripada krisis itu.


“Kita dah buktikan formula ekonomi Tun Mahathir telah berjaya dan sekarang orang Amerika tiru formula Tun dalam menghadapi krisis (kewangan) dunia. Itu menunjukkan kehebatan pemimpin Melayu dalam ekonomi dunia. “Pendek kata, kita berjaya melaksanakan pemerintahan dan kepimpinan Melayu bukan hanya dalam negara kita tetapi juga di dunia, dan kita akan menjadi lebih baik di masa depan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan satu program perancangan pengurusan industri anjuran bersama Felcra Bhd, Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Institut Antarabangsa Pengurusan Perladangan di sini, semalam.-Sinar harian


Aku akui ini memang benar. Masih aku teringat semasa aku mengaji di kptm pensyarahku pernah sebut pasal ini. Mungkin Beliau bukan seorang yang warak. Tetapi kehebatan beliau di dalam ekonomi memang sukar di tandingi. Musuh, sahabat, rakan semuanya mangakiu fakta ini.

3 buah fikiran!!!:

Satu advantage

Semalam aku pergi ke gym. Office aku ni hampir menepati kehendak pekerjanya. Ada gym, taska , internet percuma dan macam-macam lagi. Semalam aku dah mulakan program gym aku. Tapi biasalah, bukan ramai yang minat main gym. Aku seorang saja yang workout.

Mungkin best bagi sesetengah orang. Aku ada pelawa rakan-rakan main tapi semua malas. Sebaliknya aku pula di ajak melepak. Aku target 31-12-2008 berat aku turun. Harap-harap dapat.

Hari ini selepas aku membaca posting along baru aku teringat hari lahir ibuku. Terlalu sibuk sampai terlupa benda-benda macam ni. Aku ni cepat lupa. Aku cuma ingat Birthday aku dan beberapa orang lagi. Minggu ni aku rancang nak balik Melaka. Hampir 2 minggu aku tak balik. Aku nak ambil banyak barang dari bilik aku.

Paling penting nak jumpa Buuuu!

1 buah fikiran!!!:

Majulah Sukan Untuk Negara

Satu artikel dari Bernama:

Pembinaan Akademi Badminton Disegerakan, Kata Ismail SabriBy: Ramjit-->
KUALA LUMPUR, 13 Nov (Bernama) -- Pembinaan Akademi Badminton Kebangsaan (ABK) bernilai RM24 juta akan disegerakan setelah segala urusan berhubung tapak dan penempatan semula setinggan diselesaikan, kata Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Setelah 51 tahun kita merdeka barulah gerak kerja ini di lancarkan. Sepatutnya kita suadah memikirkan mekanisma ini 10 tahun yang lepas. Badminton adalah sukan kebanggaan negara kita. Tetapi bagaikan anak tiri pula. Bola Sepak di beri peruntukan yang lebih tapi hasil masih ketandusan.

Masih ingat lagi Kelab Nusa Mahsuri. Terpaksa di tutup. Pernah juga terlihat tabung derma bagi membantu Kelab ini di masjid suatu ketika dahulu. Patutkah ini semua terjadi. Sedangkan Kelab ini pernah membawa Piala Thomas ke tanahair.

Harapan dengan canangan projek Akedemi Badminton sangatlah di harap tidak setakat omongan saja. Buktikan bagi maruah negara

0 buah fikiran!!!:

Kamu Orang Apa?


"Kamu orang apa?"

Secara spontan kita akan menjawab "aku orang Melaayu,"jawaban yang agak megah.

Tetapi bangsa asing akan membalas dengan senyuman sinis. Mungkin kerana makna Melayu. Cuba bayangkan kalau dengan spontannya kita menjawab " Aku orang Islam". Mungkin orang yang bertanya akan terkedu seketika.

Sebabnya Islam darah daging kita. Melayu warna kulit kita.

Jadi slogan Agama, Bangsa , dan Tanah air baru tepat pada sasarannya.

Fikir-fikirkanlah jika orang bertanya pada kita...

0 buah fikiran!!!:

Indahnya di sana

Aku semakin suka dengan Putrajaya. Sebabnya:

  • Kerja best
  • Tempat lawa
  • Kereta tak banyak
  • Mcm2 lagi


Inilah adalah gambar masjid putrajaya yang aku ambil dari pejabatku. Cuma satu saja masalah aku. Rumah sewa. Seluruh Putrajaya aku dah pusing, rumah ada tapi contact numbernya tak ada. Esok aku akan ke Bangi untuk mencari rumah sewa lagi.

Harap-harap kali ni jumpa lah hendaknya.

1 buah fikiran!!!:

Permualaan langkah

Sudah 2 hari aku melaporkan diri di Putrajaya. Kami di asingkan selama 48 jam di dewan serbeguna AG(Accountant General). Bosan yang amat sangat...

Hampir 100 orang dari seluruh Malaysia yang melaporkan diri. Makin bertambah kenalan baru. Awal pagi tadi aku bersama kenalan baru terserempak dengan Akauntan Negara. Semuanya tercegat. Cuak pun ada. Biasalah orang no 1jabatan.

Esok aku akan dapat surat penempatan. Pilihan pertama sudah tentu Melaka. Rindu juga kampung halaman. Lebih-lebih lagi pada cik Lina tersayang...

0 buah fikiran!!!: