Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Semoga cepat sembuh Wira Malaysia

Hari ini aku terkejut dengan berita Dato' Misbun Sidek telantar di hospital. Aku memang peminat setia wira negara itu. Dari seorang pemain hinggalah ke seorang jurulatih. Hanya dia saja yang mampu meniak imej badminton negara.

Walaupun masih terlantar, fikirannya masih di gelanggang. Aku amat kagum dengan insan ini.

Kepada Datuk Misbun Sidek, semoga cepat sembuh.

1 buah fikiran!!!:

Ayuh kita kutuk Yahudi!


Celakalah Yahudi di muka bumi ini. Memang dari di jadikan hingga sekarang masih ingin berperang dengan Islam. Tak sudah-sudah menzalimi Palestin. Aku rasa ingin menjerit kemaarahan pada zionis laknatullah itu.
Sedih dengan nasib saudara seislam di sana dizalimi. Sebagai saudara islam aku mogok tidak makan hari ni. Sekurang-kurangnya aku ingin rasa 1/1000 keperitan saudaraku ke sana.
Aku terlalu sedih kerana dapat mendengar kesengsaraan mereka sahaja. Mereka berada dalam keperitan. Sedangkan aku masih berada dalam air-cond yang sangat sejuk sambil mengunyah swinggum.
Ah...geram sangat. Rasa marah, geram!!!!

0 buah fikiran!!!:

Penang

Aku dan geng aku sambut Krismas di Penang. Satu percutian yang best tapi penat. Ini sebab Arif yang kene kerja hari jumaat. Jadi semua kene ikut balik.

Tempat jatuh lagi di kenang. Kami berkumpul di kedai yang akmi gelarkan Jumbo. Kekal panggil kedai ni tempat jatuh. Mungkin dia terkenang yang dia pernah jatuh kat longkang tepi kedai ni.


Tujuan utama kami ke Penang sebab nak pergi kenduri kahwin kakak si Penang. Sambil tu boleh lepak dengan si mamat penang ni. Sampai di kenduri tu semua dah tak ingat apa selain makan.

Dah puas lepak dengan Penang , sebelum gerak ambil gambar dulu.
Permandangan di emapngan yang aku pun tak tahu apa namanya sempat membuat aku n da geng berehat. Cantik tempat tu. Sebab tu Lina ambil kesempatan jadi model kamera aku .

Aku paling minat dengan Chow Kuew teow. Penang punya memang layan beb. Aku dan Lina order Udang sepinggan. Kat KL punya langsung tak boleh lawan.


Amid bawa kami lalu jalan yang memang danger la. Macam Initial-D punya jalan pula aku rasa. Jalan tu membawa kami ke batu Feringgi.

Ini dia solo fighter. Beriadah di Batu Feringgi.

Keluar dari Pulau kami menaiki feri. Rupanya memang kebiasaan orang di sini bawa kereta naik feri. Kereta aku pun sama naik feri.

Best juga pergi Penang tapi yang tak bestnya pasal Pasambur. Aku kene charge mahal beb. padahal aku ambil sama saja dengan Abe ambil.

Anyway, aku pun tak tahu bila lagi dapat aku pergi Penang lagi. Tapi rasa macam nak pergi lagi. mungkin lepas ni aku nak stay 2-3 hari kat sana baru puas.

Penat berjalan hilang lepas aku tidur 15 jam....

0 buah fikiran!!!:

Bengang

Aku berlalri dari kereta kerana tidak tertahan dengan desakan tekanan di perutku. sampai tempat di tuju semuanya tiada ruang bagi aku.

Aku pun menunggu dengan penuh kesabaran.

Yes! keluar pun seorang. Cepat-cepat membuat apa yang sepatutnya untuk keluarkan tekanan di perut.

Akhirnya aku lega. Buka paip untuk bersihkan segalanya.

Aik? Kenapa tiada air? Bengangnya!!!!

Semua jamban kat sini takde air!!!!!!!

0 buah fikiran!!!:

Bush Kena Baling Kasut


Bush diserang dengan kasut oleh wartawan
BAGHDAD - Seorang wartawan bertindak melempar sepasang kasutnya ke arah Presiden Amerika Syarikat (AS), George W. Bush ketika pemimpin itu melakukan lawatan perpisahan ke Iraq kelmarin.


Muntazer al-Zaidi bangun ketika Bush sedang mengadakan sidang akhbar dengan Perdana Menteri Iraq, Nuri al-Maliki dan kemudian melempar sebelah kasut yang dipakainya. “Ini ciuman selamat tinggal untuk kamu anjing,” jerit Muntazer ketika melempar kasut ke arah Bush. Bush terpaksa menundukkan kepala bagi mengelak lemparan itu dan kasut tersebut mengenai bendera AS dan Iraq yang berada di belakang kedua-dua pemimpin itu. Lemparan kasut yang sebelah lagi tersasar jauh.


Muntazer, seorang wartawan untuk saluran Al-Baghdadia yang beroperasi dari Kaherah, kemudiannya segera dijatuhkan oleh pengawal keselamatan di situ dan dia kemudian dibawa keluar dari bilik sidang akhbar itu. Melempar kasut dalam budaya Arab adalah perbuatan yang dianggap menghina seseorang.


Bush dilaporkan ketawa apabila ditanya tentang insiden itu dan tidak memberikan sebarang ulasan lanjut.
-Patut tembak je Bush ni

2 buah fikiran!!!:

I know what do you feel..







Hari ini hampir semua peminat bola sepak Malaysia mengutuk Helmi Eliza. Ketua jurulatih sendiri mengutuk Helmi seperti budak sekolah. Dia dipersalahkan kerana Malaysai tewas.


Aku amat mengerti perasaan pemain ini. Aku juga pernah dipersalahkan dahulu semasa pasukan aku tewas. Kadang-kadang Penjaga gol sreing didatangi persaan gugup. Mungkin tekanan ketika bermain. Kesilapan yang simple pun boleh terjadi.


Semua ini pasti akan di alami oleh penjaga gol tidak kira tinggi mana peringkat permainannya. Penjaga Gol adalah penentu samada pasukannya menang atau tidak. Sebab itu tekanan yang mereka hadapi terlalu tinggi.
Apapun mereka masih berpeluang mara ke peringkat seterusnya. Aku akan terus menyokong Harimau Malaya!


1 buah fikiran!!!:

Aidil Adha di Masjid Al-Azim


Hari ni hujan masih turun. Umat Islam meraikan Aidiladha sperti tahun-tahun sudah. Tapi aku, abah dan seorang rakanku Kamil menunaikan solat sunat Aidiladha di Masjid Negeri.

Aku suka sembahyang raya di sana. Dari kecil lagi keluarga aku akan menunaikan sunat hari raya di sana. Tetapi setelah banyak masjid yang di bina di sekitar Bukit Beruang ini, kami sudah tidak ke Masjid Al-Azim.

Sengaja aku mengimbau kenangan di Masjid itu.

Allahuakbar!Allahuakbar!Allahuakbar!

0 buah fikiran!!!:

Los dan Faun

WAJIB TONTON! The best film in this year.

0 buah fikiran!!!:

Amukan Drakulat


Amukan Drakulat....
Antoo fighter....Semalam aku bersama Lina menonton filem yang kami harap boleh membuatkan kami berasa kagum. Bila mula sahaja filem itu aku sudah kagum dengan CGI yang di gunakan di dalam filem itu.
Memang penuh dengan animasi. Seolah-olah aku menonton Hell boy versi Melayu. A aku bagi untuk kesan khas filem itu.
Tapi dari segi penceritaan masih longgar. Radhi yang seolah-olah meniru aksi Stephen Chow tapi tak menjadi. mungkin dia mahu menjadi Radhi chow. Jalan cerita yang kurang memberangsangkan membuatkan aku tertidur seketika.
Walaupun begitu filem ini mungkin akan boom jika garapan penceritaan di buat dengan lebih menarik. Pengambaran ok, penceritaan lemah.
Itu komen aku.

1 buah fikiran!!!: