Menuju Kejuaraan Gusti Lengan 2010

Aku ada impian untuk tahun depan. Keinginan meluap-luap untuk masuk contest gusti lengan ni datang apabila aku menyaksikan contest ni di melaka. Rasenya tak salah aku masuk. Aku minta dalam dunia bina badan ini sejak dari kecil lagi.

Dulu aku mula masuk gym ketika aku berumur 16 tahun. Tapi hanya sekadar suka-suka. Tapi bila nampak ada perubahan tubuh badan aku mula anggap sukan ni hobi tetap.

Tetapi aku berhenti selama 2 tahun. Tahun ini aku sudah mula kembali aktif. Latihan untuk kali ni lebih berat sedikit. Banyak aku kene buat. Lebih lebih lagi berat badan aku sudah bertambah.

Mengenai sukan gusti lengan ini, di dalam dunia bina badan ada tiga acara yang popular. Bina badan, gusti lengan dan angkat berat. Aku pernah menjalani ketiga-tiga acara latihan. Tetapi hanya sekadar untuk ilmu saja.

Gusti lengan merupakan acara yang paling mudah. Berbanding acara lain, gusti lengan tidak perlu berbogel di pentas seperti bina badan, tidak perlu ikut law yang tinggi seperti angkat berat. Cuma jatuhkan lengan laan saja.

Minggu depan aku akan memulakan latihan yang berdisiplin. Latihan aku lebih kepada body builder. Disamping itu dapat membina kekuatan lengan. Ramai yang silap tentang pembinaan otot lengan.

Workout untuk lengan memepunyai 3 bahagian. Belakang lengan, bahagian tei atau sisi, dan juga bagian depan lengan. Kebanyakan mereka hanya latih arm curl. Bicept dan tricept tidak di latih. Jadi untuk melatih dengan betul lengan ini, perlulah ikut course yang betul. Jika tidak sia-sialah jawabnya.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Abah cakap..

Flasher bodoh!

Takbir raya