Menulis Bukan Kerna Nama

Jumaat, 28 Ogos 2009

Flat giler..

Penangan nasi beriani. Jangan di cabar kestonannya kalau tak mampu.

Semalam, aku pergi ke bazaar equine mencari juadah. Dengan payung di tangan aku mencari nasi dagang untuk di makan dengan asam pedas.Satu menu yang mencampurkan masakan dari dua negeri. Aku tak tahulah kenapa sejak akhir-akhir ni aku asyik gia dengan asam pedas. Makan ape pun nak dengan asam pedas. Haritu makan murtabak pun dengan asam pedas. Ayoo..

Punyala lama aku tawaf, semua nasi dagang dah habis. Aku pun ambil tidakan drastik membeli asam pedaas dengan ansi briayani. Masa buka memanglah nikmat rasa juadah berbukaaku tu. Memang tak rugilah aku beli tadi walaupun harga agak mahal.

Malam tu aku memang bersemangat nak ke masjid. Sambil menunggu isyak, aku pun baring sekejap. Kuyu je mata aku ni. Tutup kejaplah jawabnya. Tiba-tiba hanphoneku berbunyi..

"Pukul 5.08 a.m!"
Share:

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

mana terawih mana isyak beb, huhuhu,

HLiza berkata...

makan punye pasal..ko kalau dah tido memang buruk..