Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 1 September 2009

Lawa masjid besi ni

Jumaat malam Sabtu, aku berkesempatan untuk berterawih di masjid ini. Memang awa dalam masjid tu. Kagum juga aku dengan senibina dalaman.

Rasa macam bangga juga dengan keperihatinan umat Islam sehingga menaikkan martabat Isla sehebat ini.


Walaupun ramai yang bersungut tentang pembikinan yang menelan kos berjuta, tapi aku tak kesah, biarlah apa diaorang nak kata. Dah la tak nak menyokong dah tapi merungut pula. Jadi aku mengajak umat Islam yang berkesempatan, marilah kita imarahkan rumah Allah ini.



Sesungguhnya sudah menjadi kewajiban kita mengimarahkan rumah Allah. Lebih-lebih lagi sekarang ni bulan ramadhan.

Aku benci betul kes pijak lembu yang kecoh-kecoh ni. Eh, tau tak diorang Islam ni agama ape? Tolong jangan letakkan martabat Islam tu ke bawah disebabkan perangai dua tiga kerat yang nak sangat jadi hero la. Sebab nila setitik, habis susu sebelanga. Bodoh sungguh dorang tu.

Tunjukkanlah contoh yang baik supaya Islam dihormati. Aku rasa umat Islam sedunia ni malu la dengan tidakan bodoh korang tu!
Share:

0 comments: