Pusaka Gayong dan Gayong Malaysia

Terkenang time wat persembahan mase dinner

Aku teringat hari borak dengan member aku Master kat melake. Sambil minum kopi tarik aku ternampak kad ahli gayong dalam wallet Master.

"Bile ko join silat gayong pusake ni bro..aku ingat ko tak minat dulu," saje bakar si master. Die ni memang tak minat dulu dengan silat ni. Sakit la, penat la.

"Hari tu aku tengok demo kat Kedah, gempak gile tu yang tertarik tu dengan Gayong ni, tapi ko tau tak Gayong Malaysia dengan Gayong pusaka tak ngam plak. Depan rumah aku aku Cikgu Gayong Malaysia, aku bagi la salam tegur die, die buat dek..je." komplen mamat ni.

"Aik? bukan dorang pun same-same mandi pakai gayong ke?hahaha.."gelak aku beramai-ramai. Tapi lepas gelap aku terfikir, kenape dorang ni tak ngam ek.

Memang sebelum ni aku ade dengar cerite pasal tu. Mungkin Bile persatuan dorang dah besar, dah banyak nak jadi otai kot. Alah buat la sparring, sape paling power die jadi ketua Kan senang.

Tapi aku baru tau berita sahih sebenar mengapa DSAI jadi Khalifah Imam Besar Pusaka Gayong, baru-baru ni die dapat keris wasiat dari Dato Meor , memang die ni dah diwasiatkan untuk jadi ketua Gayong Pusaka oleh Dato Meor.

Power beb!
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

1 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Filem susuk

Silat Pengantin