Pelik

Dengan happynya aku pergi cari port untuk makan tengah hari aku. Nampak signboard KFC bersinar-sinar kat atas kepala.

"Makan Colonel Chicken Rice ni sedap gak kan,"bisik nafsu perutku.

Jadi aku ambil keputusan makan kat KFC 24 jam kat equine. Dengan semangat kelaparan nak makan ni, aku beratur dengan penu kesabaran. Toleh sana dan sini menjadi hiburan aku masa que kat kaunter.

" How many long i have to wait?" kata arabian sebelah aku. Aik cam ade hal je. Awek kaunter yang belah arabian ni pulak layan cam tak belajar budaya timur. Kot ye pun senyum la sikit. Jangan le masam je. Cam tak nak kerje plak.

Aku pun memperdulikan karenah manusia di sekeliling aku sambil menunggu turn yang belum sampai. Mana nak sampai, cashier kat tempat aku plak jalan ambil meal macam tengah posing untu pertandingan model.

"Makan sini cik?" sampai turn aku.

"Colonel chicken rice satu, x meal twister ngan air ice lemon tea," sambil senyum dengan keperibadian timur aku mengorder.

"Spicy ke Original?" tanya lagi kat aku.

"Spicy la,"pendek je aku jawab.

"Spicy tinggal 4 ketul je cik, tu pun dah ade orang amik,"penjelasan yang tak best dari cashier tu.

"Lama lagi tak nak tunggu,"tanya ku lagi.

"Tak tau la bila boleh siap," bodoh tak jawapan cashier tu. Kalau aku la manager KFC tu , tula jadi hari last die keje kat situ.

"Nono, jom pi KFC JJ jela..",benda yang sepatutnya kau buat dari tadi.

Nasib KFC kat JJ tu ok dan best je layanan die. Sehingga menjilat jari. Tapi, peliknya tiket parking kereta JJ hilang! Sehingga sekarang aku masih sangsi, kemanakah tiket tu pergi. Agak mustahil kalau dia tercicir.

Mungkin terkena badi aku ni..mase cari tiket tadi aku terpandang poster lembing awang pulang ke dayang..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Filem susuk

Silat Pengantin