Menulis Bukan Kerna Nama

Jumaat, 12 Mac 2010

Ikane Solomon


Gua sakit mata. Dapat MC dua hari. Lepas sakit mata, gua demam pula. Kesiankan kat gua. Dah la minggu lepas gua batuk seminggu. "Kau ni lemah la Zul, asek sakit je," kata Abe pada gua.

Lalu gua menjawab," hari ni hari aku, esok lusa kena hari kau baru tahu."

Abe terus terdiam membisu seribu bahasa sambil bagi harddisk yang berisikan cerita 'Solomon Kane'. Pucuk dicita ulam mendatang. Gua memang dah tersangat bosan. Buka tv asyik ulangan konsert AF7 dengan raja lawak. So gua layan Solomon Kane.

Sebelum tengok, gua fikir, apa maknanya kane ni dalam bahasa melayu. Dulu Acik gua pernah cakap kane tu tongkat. Memandangkan dia seorang guru bahasa inggeris di sekolah menengah munshi abdullah batu berendam melaka yang sebelah sekolah tu ada petronas, so gua rasa gua perlu letak kepercayaan pada dia yang kane tu maknanya tongkat.

Lepas tengok cerita tu gua terus cakap, " hawau, kane tu nama orang la. Sebatang tongkat pun tak ada dalam cerita tu."

Meh gua ulas sikit cerita ek, alamak meggy gua dah kembang tak jadila. Pasni nak makan ubat. Lagi tak sempat. Korang pergi la tengok sendiri. Nanti korang buat ulasan sendiri.

Gua teringin nak pergi tengok Lisa Surihani isap tembakau cina kat V3.
Share:

12 comments:

.::WaNiE::. berkata...

haihh megi ko ni mmg potong line org okey

ok ok nanti aku tengok senirik

amirahsyuhada berkata...

woiiiiiiiiiiiiii.. Cane tu baru tongkat, tongkat rotan buat belasah orang, bila pulaklah acik kau tu cakap Kane tu tongkat, ko memang nak kena tongkat ngn aku ni. Lain kali cari ejaan tu betul2.

embun d tengah malam berkata...

magie sudah kembang kalah la pulak..

..aku pun nk tengok gak la v3

enyheartsdiamond berkata...

laaaa..eny suka cita ala-ala epik ni..nk taw review dya!!!

please make it as simple as possible :)

and as soon as possible :))

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

uhhhhhhhhhhh tak minat HAHAHAHAHH !

romantic lawak seram boleh.

citer siyes2 gini takminattt. ngeee

Mr feckry berkata...

wanie: nape potong line

Mr feckry berkata...

amirah: mase ko cakap tu tak pulak ko bagi tau ejaannya

Mr feckry berkata...

embun:patut die menang

Mr feckry berkata...

eny: lebih kurang la kiter

Mr feckry berkata...

lolly:suke yang jiwang ek

y@n@ M!B berkata...

err bg sy la cite V3 xbest aa..hehe..

Mr feckry berkata...

yana: yeke..takpe biar saya usha dulu