Menulis Bukan Kerna Nama

Ahad, 8 Ogos 2010

Usia dan jantina buat terbatas ke?


Lu orang nampak ini gambar?

Apa lu orang pikir? gua gatal suka tengok body pompuan macam ni?Otak lu. Gua cuma nak tunjuk pada mereka-mereka yang cakap dirinya dah tak boleh bersukan. Lebih-lebih lagi gurl yang dah mula berumur.

Jantan pun lebih kurang. Masa terluang dibiarkan saja untu melengkau atas katil. Kalau boleh ahad tu, di gunakan sebaik mungkin oleh mereka untuk melengkau di atas katil. Itulah yang di namakan pemalas nak mampus.

Nanti bila umur baru masuk 40 sibuk datang hospital, sakit jantung la, kencing manis la, darah tinggi la. Makan macam anak jin. Bersukan jauh sekali.

Kita sebenarnya boleh pilih untuk hidup sihat. Kenapa kita pilih untuk mati cepat akibat pemalas?

Pada gua, sukan dapat jadikan kita manusia yang berkeyakinan tinggi. Buat apa pun confident. Kawan pun ramai.

So pada yang perasa dah tua, tidak kire lelaki atau pun wanita jangan stop bersukan. Memang betul kita mungkin tak mampu wakil negara untuk sukan. Tapi apa salahnya kita bersukan untuk kebaikan diri sendiri.

Kalau sibuk di jadikan alasan,tidur tu masih dikira sibuk ke?
Share:

12 comments:

annfrendly berkata...

errrrkk..
paling tak suka sukan..
mase sekolah menegah dulu selalu kena denda lari padang gan baju kurung sebab tak datang latihan rumah sukan..
aiyooo...
tanak mati cepat..
okla lepas ni nak suka sukanlah..hihi

Mr feckry berkata...

ann:hahaha..gua suke usha awek2 kat padang lari dengn baju kurung..

y@n@ M!B berkata...

since abes blaja ni mmg xde bersukan pon..dlu men v.ball...skrg rasa beratttt je bdn..adeh~

xde geng nk bersukan..dah sume bz dgn keje..nk gi jogging sorg² takut...huhu~ -__-'

HonEyBuNNy berkata...

yeahhh..mari bersukan......baik untk kesihatan...;-)

enyheartsdiamond berkata...

tak ada kawan utk bersukan.. sorang2 berjogging bahaya :|

Mr feckry berkata...

yana:ala pergi la gym

Mr feckry berkata...

honey:semangat

Mr feckry berkata...

eny:bawa je mr khong tu

nono berkata...

dh lme xjog..pas raye sambung nk? :D

Mr feckry berkata...

nono:wokeh..takde hal punye

Redbloodsnow berkata...

Pssttt...aku palinggggggg x suka bersukan. letih taw x. more prefer tido...wakakakakaka

Mr feckry berkata...

red:nanti lu sakit baru tau