Menulis Bukan Kerna Nama

Rabu, 16 Mac 2011

Cis perokok!


Telah bersabda Nabi SAW: "Wahai Abu Hurairah akan datang beberapa kaum diakhir zaman yang mengekalkan menghisap rokok (pohon tembakau ini) dan mereka berkata: kami sekalian termasuk sebagian umat Muhammad SAW, dan padahal mereka bukanlah termasuk daripada umatku dan aku tidak mengakui mereka sebagai umat, tetapi mereka itu merupakan sebagian umat yang liar. Berkata Abu Hurairah: "Aku bertanya kepada Nabi SAW dari apakah tumbuhnya?. Rasulullah menjawab: "Sesungguhnya tembakau itu tumbuh dari kencing iblis . Apakah tetap iman di hati seseorang yang menghisap kencing setan? maka di laknat orang yang menanamnya, yang memindahkannya, dan yang menjual belikannya. Telah bersabda nabi SAW Allah akan memasukan mereka kedalam api neraka Bahwasanya pohon tembakau itu pohon yang keji. "

Macam mana ni....gambar kat atas tu bukan nak meletakkan ayat ' pakai tudung tapi hisap rokok'. Tapi jangan la kerna nila setitik habis susu sebelanga.

Samada wanita atau lelaki, jika lu orang merokok...fikir-fikir la. Ada sebab kenapa rasulullah berkata begitu di dalam hadithnya.
Share:

4 comments:

Wyne @ Mouren Mauve berkata...

Merokok tu ibarat membakar duit. Memang tak baik lah...dan membazir.

ardinihumaira berkata...

apela pempuan tu.. nak kena babap agaknya

Ujang9897 berkata...

nasib gua tak isap okok..=)

Redbloodsnow berkata...

HAAA BARU AKU ROKOK ADALAH KENCING SETAN. NASIB BAIK TUNANG AKU MMG JENIS X MEROKOK :P