Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 17 Mac 2011

Pagi yang gelap kini sudah terang


Morning every body...haha..

Amacam, pagi hari ni. Heppy tak?kena heppy beb. Lu orang jangan mulakan pagi lu orang dengan muka masam. Kalau tak satu hari le suwei..

Gua ada terbaca satu sunnah rasulullah s.a.w . Ini pasal diet la. Saranan Baginda s.a.w , mandi pagi yang ideal adalah sebelum subuh. Sebab kesejukan air di waktu pagi tu akan mememcahkan lemak tepu dalam badan. Kemudian, lepas solat subuh, di haruskan sujud selama lebih kurang seminit. Benda bagus sebab, dalam otak kita ada urat yang tidak mengalir darahnya. Ketika sujud barulah darah tu mengalir. Kalau tak buat benda ni may be berpotensi kene stroke. Sebab darah tak jalan kat otak.

See, 2 perkara ni bakal mempengaruhi mood kita di permulaan pagi. Pendarahan dalam otak jadi lancar, lepas tu badan jadi segar.

Macam kete la , pepagi kena panaskan enjin. Baru boleh jalan...
Share:

3 comments:

Redbloodsnow berkata...

TOL CKP KO TUH FECKRY. AKU SEMALAM MULAKAN PAGI AKU DGN KEBENGANGAN. SUDAH SUWEI SATU HARI..HAHA

BTW, MANDI SEBELUM SUBUH? ERKSSS. NASIB BAIK AKU TAKDE LEMAK NK DI NYAHKAN..HAHA

Mr feckry berkata...

red:wah dah dinyahkan?

Tanpa Nama berkata...

macam mana pulak ngan mandi malam?