Menulis Bukan Kerna Nama

Ahad, 20 Mac 2011

Gua semakin risau

Risau..ibu dan adik kata abah tak nak makan apa2 langsung sejak seminggu ni..dia macam dah give up; katanya dah nampak malaikat maut intai2..
6 hours ago ·



Gua risau dengan abah gua. Makin gua dengar berita pasal abah, macam sentapan dan degupan kat jantung gua kuat sangat. Macam mana ye...


Benda allah kat atas tu adalah posting dari profile FB kakak gua yang sulung. Teruknya sakit abah kali ni. Memang gua tengok abah dah berubah. Gua percaya sangat kalau abah cakap, die nampak apa-apa. Gua cuma mampu doa je. Dalam dunia ni kita hamba Allah. Tanpa bantuan dan pemberian ALLAH , apa la daya kita. Gua takut apa-apa yang tak baik jadi kat abah gua.


Ya, gua dah makin dewasa. Dan abah semakin tua untuk tanggung sakitnya. Last gua jumpa abah, abah banyak termenung. Keceriaan kat muka dia singgah kejap-kejap je.  Kalau senyum pun gua tau senyuman itu sebab nak sambut anak-anaknya. 


Gua tau kisah 100 hari sebelum sakarat, gua tak nak cakap pasal tu. Ajal maut tangan tuhan. Tapi gua kena telan apa saja perasaan gua ni. Kalau apa-apa jadi kat abah gua, gua kena terima. Sebab ni semua dah tersurat dalam setiap kehidupan manusia. Gua gagah angkat besi, berpuluh-puluh kg gua boleh angkat, tapi satu masa nanti gua akan hadapi apa yang abah gua tengah rasa sekarang. Ya Allah, ini semua adalah kehendak-MU. Segalanya hanya Allah saja yang tahu...


Dalam hati, gua sedih mengenang abah yang sedang sakit ni...
Share:

5 comments:

Nazatul shima berkata...

sabar ok..banyakkan doa untuk abah ko..semoga sume dipermudahkan.. Amin...

IMANSHAH berkata...

semoga abah cepat sembuh..banyak doa

Wyne @ Mouren Mauve berkata...

Sabar lah, bro. Sebagai anak, u kena banyak2 berdoa...

Take care.

Tanpa Nama berkata...

Sabar bro.. hakikat hidup sape2 pon takleh nak elak. hari ni kita tengok orang, hari mendatang giliran kita pulak... Semuanya ketentuan Allah..

intan.maisarah berkata...

mendoakan yang terbaik :_