Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 22 Mac 2011

kesian gua tengok depa merintih..


Kesian gua tengok dorang ni..

Lu orang tak kesian ke? Dah la tebiar tepi laut. Dengan tak pakai baju..Nak-nak yang tengah tu..

Persoalannya mengapa mereka di biarkan begini? Ke mana mak bapa dorang? Apa tak ada hati perut ke tinggalkan dorang separuh bogel macam ni? Kita sebagai rakyat Malaysia tak patut jadi macam ni. Bukankah setiap anak-anak itu adalah anugerah Allah?

Ish...teruk la..kesian gua tengok dorang..masa gua ambil gambar ni, gua tengok dorang tengah kelaparan.
Merangkak-rangkak atas pasir. "Dik kenapa sampai begini nasib mu ," tanya gua.

Lalu yang besar sekali tu cakap," mana la tau pasir-pasir ni boleh jadi nasi..."

Ah..hampir menitis air mata gua ke bumi..mendengar kata-kata itu.

Ayuh! marilah bantu mereka, ya mereka ini bukan anak-anak dari negara Libya, Palestin, Afganistan, mahu pun pakistan...tapi mereka ini kesemuanya adalahhhh.....

,
,
,
,
,
,,
,
,
,
,
,,
,
Anak kakak dan abang gua- kire anak buah gua la...hahaha..femes anak buah pakdik ni masuk dalam blog pakdik
Share:

6 comments:

ardinihumaira berkata...

ololooo siannyeee yang tengah tu ;)

YanaMIB berkata...

haha serius ke dorg ckp mcm tu..gila tak sentap kn..huhuhu =P

intan.maisarah berkata...

tomei la

velasrizal berkata...

wah glemer abes bdk2 tu nti huhu

Liverpool, Chelsea VS Malaysia Siri Jelajah Asia Julai 2011

HLiza berkata...

Woi pasal ngutuk anak orang selamba je..jeles lah tu tak dpt berkubang sekali..letih tau tak suruh depa posing baik2..ini aje dapat hasilnya..!

alinac lover berkata...

hehehhe~ sje je ek~