Motorkukaukunci!!


Semalam yang hangat,

Nak pergi bangi gateway. Nak cari baju raya Uwais. Naik motor. Kalau aku pergi naik kereta , comfirm sesak punya. Pasti ramai yang setujuan dengan aku rasanya. Perjalanan lancar, walau dibasahi hujan rintik-rintik. Suhu bumi pun cool je rasanya.

Sampai bangi gateway, mudah saja park motor. Naik motorkan. Masuk dalam bangi gateway, tawaf sekali, terus grab dua baju. Baju aisyah dan baju uwais. Wow! mudahkan. Setttle payment, aku terus gerak keluar, pergi kat motor. letak barang, pakai helmat, start motor, everything is ok. But when i tried to strat that motor, tayar tersekat. " Aik,? pehal pulak ni," bicara hati membuak didada ku.

"Adui, siapa pula solex kata tayar depan motor aku ni," berkata hati lagi diri ni.

Aku tanya security, tak tahu jawabnya. Ku tanya seorang lagi security, dia kata, " kami tak lock motor encik, encik park kat tempat yang betul. Semua ok.."

Wah, kacau ni . Dah tu siapa pula yang kunci ni. Security tu kat mungkin ni salah satu strategi nak orang nak curi motor aku ni. Dia pun carikan cutter di stor security. Sambil aku menunggu cutter, aku pun terus menunggu cutter. Sempat juga sepage dua android quran ku baca.

Tiba-tiba, berjalan satu pasangan pakwe makwe depan aku. Oh, motor mereka park sebelah motor aku rupanya.

Aku terdengar , sang pakwe tu cakap, " ai pelik, tadi dah solex tayar ni. Mana perginya solex tadi?"

Spontan aku bertanya," maaf ye, dekat tayar motor saya tu solex encik ke?"

Dengan tidak semena-mena sang pakwe tadi meraung-raung seakan-akan dirasul oleh jin kepala toncit. "Ya Allah bang, maafkan....maafkan ....maafkan saya bang. Saya tak sengaja kunci motor abang, Memang betul-betul tak sengaja. Ini bukan olok punya tak sengaja. Betul punya tak sengaja. "

Sang pakwe tu pun berkata lagi," lama ke abang tunggu?"

Rasa-rasa lah, apa yang perlu aku buat ka budak ni?


Ku buka langkah kipas senandung baru tau!!!



Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Filem susuk

Komik Hong Kong