Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 2 Februari 2010

Eat the tablet now!

1st, thank you kat ramdac cyber cafe kerana anda berjasa pada blog ini kerana telah menyecan gambar ni. Meh kite bagi tepuk pengakap untuk mereka.

Balik melaka, aku nampak almari yang belambak gambar lama-lama. So, sebelum cencorot membelek atau mengunyah album-album tu, aku belek dulu. Banyak giler gambar aku masa bebudak dulu.

Kenapa aku tunjuk gambar ni?

Ini adalah bukti di mana seorang budak lelaki yang comel dan cute lagi macho sedang dengan terhegeh-hegeh manja dengan kakaknya. Kalau ada sesiapa yang argue akan keakraban mereka, setelah dorang tengok paparan gambar ini pasti dorang akan gigit jari jiran mereka.

Ini kak filzah. Dia tengah buai aku sambil nyanyi lagu michle learns to rock. Tajuk dia 25 minit. Haha, lawak jer. Aku pun tak ingat dia nyanyi lagu apa. Sebab masa tu aku tengah cuak takut jatuh dari buaian tu.

Kalau korang nampak, tepi gambar tu ada tarikh gambar ni. Bulan 8 tahun 1988. Masa tu mahathir dah jadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-4.

Lama kan masa dah berlalu. Sekarang kak filzah dah berfamily. Dan aku tengah bersiap-siap untuk berfamily.

Aku cuma nak cakap sikit je, terlalu istimewa masa terjumpa kak filzah kat mcD dulu. Macam jejak kasih. Memang tak boleh lupa kenangan tu. Its so memorable for me. Dan hari ni budak yang akak buai dalam gambar tu nak cakap," tak kira banyak mana lambakan tablet yang akak ada, akak kene makan."

"Sebab, anak-anak jalil sentiasa sayang pada kak Filzah."

Dan aku masih berharap situasi dalam gambar tu berulang kembali. Cuma persoalannya, mampukah kak filzah membuai aku yang semakin memberat ni. Takpe, aku tahu dia kuat.
Share:

5 comments:

~W..S..R..~ berkata...

kak filzah mungkin kuat tapi buaian tu kuat ke?

Mr feckry berkata...

kekuatan buaian tu bergantung pada pemberatnya.

embun d tengah malam berkata...

mau putus buaian..

Tanpa Nama berkata...

ko selalu camtu, buat aku yang keras hati ni sedih! Moga kak filzah akan sihat selalu. Dan, aku tak sanggup kata apa2, sebab kau tahu kan dalam situasi camni, aku lebih gemar diam, sebab aku tak tahu nak cakap apa.

Mr feckry berkata...

kalau, takkan aweks2 tak cair ngan ayat aku.haha