Di henjut hingga merah lagi


Gua bagi tahu awal-awak..kalau gua tak post lebih dari seminggu maknanya gua pergi operate mata gua. Sakit mata gua semakin menjadi-jadi dan terus menjadi. Setelah gua di landa sakit mata di sebelah mata kiri, kini gua telah di serang sakit mata sebelah kanan.

Belum lagi baik, kini bertambah lagi. Ape kejadahnya ini semua?

Operatian gua akan di jalankan oleh seorang doktor yang bernama Dr Love. Beliau bagitau kat gua yang mata gua ni dalam keadaan bahaya. Lalu gua tanpa lengah dan lenggoh bertanya," Dr, cuba Dr terang, apakah bencana yang sedang menimpa ke atas diri saya ini?"

Dr Love menjawab," Lu ar..sudah terkena'nya gigitan'in spider'nya. Itu pasal'nya lu punya mata ooo..sudah ada spiderweb'innya...lain hari'nya..lu punya tangan'inn boleh lekat'nya sama itu dinding'innya..boleh panjat-panjat nanti'innya."

Gua duduk terdiam seribu bahasa.

Lalu gua membuka mulut dan menyusun kata untuk silat lidah bicara," Dr, saya sangat khawathir dengan keadaan yang menimpa akan diri saya ini. Apakah benar tidak ada jalan penyelesaian untuk ini semua?"

Dr Love jawab lagi soalan gua," gua ingat lu sudah boleh'nya pergi jumpa itu Arfa'innya."

"Arfa?" gua bingung.

"Ya la..apa lu terkejut'nya gua cakap'in itu arfa'innya?" tanya Dr Love padak wa

Gua geleng-geleng.

"Haiya...lu ada betui ka..tara tau itu arfa..?" tanya Dr Love pada wa lagi.

Gua pun jawab," ya la gua tak tau Dr, tak akan pula Cik Arfah bos gua kat Bendahari Negeri bahagian Seksyen Perakaunnan Persekutuan Bpopa di Jabatan Akuantan Negara Putrajaya tu?"

Dr Love menggeleng kepalanya tujuh belas kali. Kemuadia dia berbicara kembali dengan nada yang agak lemah lembut lagi penyayang," Arfah batik'innya lorrr....pergi buatnya itu kostume spidermen 3 punya'in..."

Dengan sepantas kilat gua melayangkan jurus 7 seni silat pukulan Sendeng Melaka ke arah Dr tu. Dia tidak sempat untuk membuat apa mahupun mengelak atau tunduk ke bawah meja kerana kepantasan luar biasa jurus yang gua lancarkan.

Kelihatan mata Dr tu sekarang lebih kurang sama dengan gua.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

16 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Filem susuk

Silat Pengantin