Cerita hari Sunday

Semalam adalah final Tarik Tali Aukan Treasury 2010. Team gua jumpa dengan team pengurusan.

Seperti yang di jangka, team gua telah tewas straight set. Walaupun gua dan geng Ag da cuba sedaya upaya, namun apa kan daya mereka lagi kuat. Team pengurusan kebanyakannya wakil Treasury. Team gua pula kebanyakannya muka baru yang sangat fresh dengan tarik tali.



Inilah kedudukan set pertama. Masa tarik tu gua dah dapat rasa yang tali team pengurusan ni memang berat.

Namun gua cuba pasang kekuda seperti Eaman manan macam dalam cerita Keris hitam bersepuh emas. Gemgaman gua memang tak boleh nak cakap, terlalu erat. Kalau besi yang gua genggam dah pasti bengkok.

Tapi tetap tak dapat tarik team pengurusan. Gua rasa team lawan gua ni berat total dorang mesti 1000 kg.


Set kedua.

Masa semua team gua macam dah down. Pasal kalah set pertama. Tapi gua tetap pasang niat untuk menang juga. Masa ni gua tengah buat lubang kat tanah. Lubang tu untuk gua jadikan sebagai tapak untuk lock kaki gua supaya tak tergelincir.

Perlawanan set kedua bagai mimpi ngeri. Tak sampai 40 second team gua telah di rentap serentapnya.

Sehinggakan ada yang melayang. Ini bermakna sah la team gua tewas secara keseluruhan di final.

Kekalahan di final adalah seperti yang di jangka. Tapi gua tetap hepy sebab gua tak pulang dengan tangan kosong. Tahun ni, ini adalah medal kedua gua dapat dalam acara tarik tali. Tapi ini yang pertama untuk Jabatan gua.

Walaupun silver, nilai semangat yang ada pada medal ni bagi gua beri seribu kenangan.


Ini merupakan kali pertama team Ag dapat masuk final. Tercapai juga misi tahun ni. Paling mengejutkan team tarik tali wanita. Tak sangka dorang dapat emas. Masa trainning gua tak bajet dorang boleh pergi jauh.

Apapun tahniah pada team tarik tali.

Jabatan Akauntan Negara telah di nobatkan Juara keseluruhan Sukan Treasury 2010. Tak sia-sia tahun ni sponsor meriah semacam. Mana taknya, kali ni Ag sponsor pakaian satu badan. Kecuali underware dan stokin je.

Pula tu, elaun latihan dan elaun menang pun dapat. Agaknya opis aku tahun ni dah terlebih bajet kot.

Sukan Treasury 2010 sudah melabuhkan tirai. Tahun gua rasa puas dalam sukan ni. Gua tak expect dapat main bola untuk AG dan gua tak jangka tarik tali dapat masuk final. Apapun lepas ni gua akan sertai Pesta Sukan Kementerian Kewanagan tahun 2010.

Check it out!
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

12 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Filem susuk

Oh mat Ganja