Nak beli buku ni!


Beb, wa amat dan amat teringin nak beli buku tafsir ibnu katsir ni. Kat surau wa ade belajar kitab ni. Sejak wa belajar tu , rasa minat sangat dengan tafsir.

Kalau tak kenal maka tak cinta beb. Try la lu orang study pasal tafsir. Memang akan terpaku, rase macam-macam. Tak terkata, sedih dengan diri sendiri, kagum dengan kuasa Allah, semangat dengan motivasi dan nasihat yang directly Allah beri pada kita, semangat untuk aplikasikan perintah Allah dalam life.

Wa teringat kata Ust Don, " saya boleh bercakap dalam apa saja bidang walaupun saya bukan ahli dalam bidang tu selagi saya pegang Quran"

Azam la nak beli buku ni. Mahal memang mahal. Kat kedai wa ade tanya-tanya. Harga dia dekat 900. Memang tak mampu la. Tapi dalam internet wa nampak banyak yang jual arround 400-500. Insyaallah, wa yakin dalam tahun ni Allah akan rezekikan wa buku ni juga.


 Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah(dengan mengerjakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya), nescaya akan diberikannya kelapangan (jalan keluar dari segala perkara yang menyusahkannya). Dan diberikanya rezeki yang tidak disangka-sangka. Dan (ingatlah), sesiapa yang bertawakal (berserah diri bulat-bulat) kepada Allah, maka dicukupkan baginya (keperluan untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala yang di kehendaki-Nya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. 
- (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

1 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin